احمد عاشورپور جومابازار | دانلود آهنگ گیلکی احمد عاشورپور جومابازار + متن

احمد عاشورپور – جومابازار

دانلود آهنگ قدیمی احمد عاشورپور به نام جومابازار با ۲ کیفیت عالی و لینک مستقیم رایگان همراه با متن آهنگ جومابازار احمد عاشورپور از رسانه موزیکیشو

احمد عاشورپور – جومابازار

میانگین امتیاز 4.1 / 5. تعداد امتیازها: 97

اولین نفری باشید که به این آهنگ (آلبوم) امتیاز می‌دهید

دانلود با کیفیت عالی (۳۲۰) دانلود با کیفیت خوب (۱۲۸) پخش آنلاین آهنگ و ویدیو متن آهنگ
پیش از دانلود می‌توانید ترانه را آنلاین گوش کنید

متن آهنگ احمد عاشورپور – جومابازار

ساز و نقاره‌یه جوما بازار جونبانه دیلا، جونبانه دیلا، جان جان سیمبر و دیلبر و ذوق دیدار جونبانه دیلا، جونبانه دیلا، های جان جان تا اَیم خون فوتورکه تی جولا پس چِره نواسی بتانما گب زِن؟ دورَا بَم لک دکفه تی گولا باز چره نواسی تِرِه بتانم گب زِن؟ شب هیزار چی مِرِه چاکونمه فردا گم توشکه‌یَا واکونمه روز دینمه تی چومه پاچ کولا باز دینی بمه لال و به لب نتانم لب زِن من تی مانستنم، تو می مانستنی آخر چی وا ببه کار اَکِه بیمی سوبوک بار گیم اولی گبا یار هرچی بِه بس ببه ندارمه گبَه گویم به ایتا دیدار، گویم به ایتا دیدار که درد من بسیار ساز و نقاره‌ی جمعه بازار افکند مرا لرزشی به دل ای جان وعده‌گاه و تو و شوق دیدار غیر از این خیالی نباشدم ای جانان از چه یارای صحبت ندارم با تویی که از دیدنم شوی گلگون؟ رنگت از رو رود چون شوم دور راز دلم از پرده کی افکنم بیرون؟ شب کنم عهد و پیمان که فردا با تو گویم بسی درد دل‌ها بر دهانم نگاهت همه روز گردم آن زمان لال و به لب نزنم لب‌ها من که مثل تو و تو به مثل منی برگو چه می‌شود کار کی می‌شویم سبک بار کنیم آغاز گفتار هرچه که پیش آید بهر من خوش آید درد من گویم این بار با خود این عهد و پیمان نموده‌ام بسیار
توضیحات

احمد عاشور پور آهنگساز ، ترانه سرا، خواننده و تنظیم کننده اهل بندر انزلی است و جز اولین کسانی است که موسیقی محلی را به رادیو برد. عاشورپور خواننده‌ای با صدای گرم و رسا بود. ترانه‌های او را نه تنها مردم گیلان که بسیاری از مردم در سایر نقاط ایران ورد زبان داشتند. در آن زمان آهنگ ها و اشعار محلی چندان ارجی نداشتند و او سعی کرد تا با تلاش خود آهنگ ها و شعر هایی را که در مورد حال و هوای مردم کوچه و بازار بودند را وارد رادیو و زندگی مردم کند.

او همچنین در فستیوال هنری جوانان بخارست شرکت کرد که بعد از بازگشت باعث تبعیدش شد و در ادامه کار کردن و زنگی کردن را برای او مشکل کرد چراکه مانند یک سابقه دار با او رفتار می شد اما بعد از مدت کوتای علم و آگاهی اش همه را تحت تاثیر قرار می داد و همین باعث می شد تا ناهموار ترین مسیر ها برایش باز شود و راهش را رو به جلو ادامه دهد.

ترانه های قدیمی بسیار زیبا و شایسته ای از او به جا مانده است که مطمئنا یا آن را با صدای خود عاشورپور شنیده اید و یا بازخوانی شده آن را چرا که از بهترین و معروف ترین شعرهایش که حرف به میان می آید، می توان گفت که اشعاری برای تمام دوران بوده اند.

شما عزیزان می توانید تعدادی از شناخته شده ترین آثار گیلکی اش را با صدای خود او با بهترین کیفیت در رسانه موزیکیشو بشنوید.

موزیکیشو این آهنگ های قدیمی شمالی را به شما تقدیم می کند و اوقات خوشی را برای شما عزیزان آرزومند است.

نظر خود را در مورد این مطلب بنویسید
نام انتخابی شما:
ایمیل خود را بنویسید:
نظر شما در مورد این مطلب:

جدیدترین نظرات در مورد این مطلب
علی گفته:

خیلی خیلی آهنگ زیباییه حال و هوای خاصی داره بین آهنگای ایرانی واقعا خیلی ویژه ‌و خاصه 👌