حسین زیرک کراس رش | دانلود اهنگ حسن زیرک کراس ره شی + متن اهنگ

حسن زیرک – کراس رش

دانلود آهنگ قدیمی حسن زیرک به نام کراس رش با ۲ کیفیت عالی و لینک مستقیم رایگان همراه با متن آهنگ کراس رش حسن زیرک از رسانه موزیکیشو

حسن زیرک – کراس رش

میانگین امتیاز 4.3 / 5. تعداد امتیازها: 67

اولین نفری باشید که به این آهنگ (آلبوم) امتیاز می‌دهید

دانلود با کیفیت عالی (۳۲۰) دانلود با کیفیت خوب (۱۲۸) پخش آنلاین آهنگ و ویدیو متن آهنگ
پیش از دانلود می‌توانید ترانه را آنلاین گوش کنید

متن آهنگ حسن زیرک – کراس رش

کام ئەستیرەی گەش کام گولی کیوی سوورە وەک کولمی ئالە وەک لیوی کام رەشی ئەگات بە رەشی چاوی برژانگ و برو و ئە گریجەی خاوی ئەگەر دەمزانی بە زمانی بولبول هەرگیز نەمدەکرد (وەللاهی) کاری نابەدل هەرگیز نەمدەکرد (ئەی هاوار) کاری نابەدل کراس رەشی سە وداخوشی روو دەپوشی خوت مەشارەوە خوت مەکە بە ژیر کوری دارەوە عاشقی بالات بووم لەپیرارەو ئەگەر دەمزانی ئەوەل وا دەبووی نوشتەم نەدەکرد (ئەی هاوار) بو خوت چا دەبووی نەدەلامەوە (بوت مردووم) بو خوت چا دەبووی کراس رەشی سەوداخشی روو دەپوشی خوت مەشارەوە خوت مەکە بە ژیر ئەی هاوار چرپی دارەوە عاشقی بالات بووم لەپیرارەوە هەر کەسی بیکا مەنعی دلداری هەر کەسی دەیکا مەنعی دلداری پەر و پو دەرکا وینەی پاساری پەر و پو دەرکا هەر وەک پاساری کراس رەشی سەوداخوشی روو دەپوشی خوت مەشارەوە خوت مەکە بە ژیر کوری دارەوە عاشقی بالات بووم لەپیرارەوە هەر کەسی دەیکا مەنعی ئەمن و تو لە مالی بمری بە هەشت و بە نو کراس جوانی میهرەبانی خوت مەشارەوە خوت مەکە بە ژیر کوری دارەوە عاشقی بالات بووم لەپیرارەوە
توضیحات

از تمامی خواننده ها صحبت ها و بیوگرافی های فراوانی را می توان یافت و خیلی از شنونده ها سعی دارند با کسب اطلاعات بیشتر زندگی افراد هنرمند را بهتر بشناسند. نکته ای که قابل توجه می باشد این است که برخی از خواننده ها به علت محلی بودنشان هرگز شناخته نمی شنوند و یا تنها عده کمی از مردم آن هم افراد بومی و محلی این چنین شخصیت هایی را به یاد می آورند.

حسن زیرک خواننده به نام و بسیار هنرمند کرد یکی از این دسته خواننده ها و هنرمندان می باشد. این خواننده کرد زاده و متولد 8 آذر سال 1300 در بوکان می باشد که در تاریخ 5 تیرماه سال 1351 درگذشت. حسن زیرک در طی 50 سال عمر بیش از 1000 آهنگ زیبای کری، ترکی و لری و ارمنی بجای گذاشته است که به تمامی این زبان ها مسلط بوده است.

زیرک به دلیل نفوذ فرهنگی که نه تنها در میان کردها بلکه درمیان همسایگان ترک، لر و فارس داشت به بخشی از هویت فرهنگی کرد تبدیل شده بود. وی در طی زندگی خود سختی ها و رنج های بسیاری را به دوش کشید و مرگ ناراحت کننده ای نیز داشته است. اما آثار وی همیشه نشان دهنده شخصیت بسیار فرهنگی او می باشد.

اهنگ های کردی حسن زیرک که به نوعی با زبان محلی خوانده می شوند اکنون در برخی بیمارستان ها و تیمارستان های اروپا برای آرام شدن افراد حاضر در این مکان ها پخش می شود. کراس رش یکی از اهنگ های زیبای حسن زیرک بوده که کراس در کردی به معنای لباس و رش به کردی به معنای سیاه می باشد.

هم اکنون میتوانید اهنگ کراس رش حسن زیرک را با 2 کیفیت عالی و خیلی خوب به همراه متن کامل ترانه از رسانه موزیکیشو دانلود کنید.

امیدواریم با شنیدن این موزیک شاد نهایت لذت را برده باشید.

نظر خود را در مورد این مطلب بنویسید
نام انتخابی شما:
ایمیل خود را بنویسید:
نظر شما در مورد این مطلب:

جدیدترین نظرات در مورد این مطلب
دن دن گفته:

زور جووان و خوش بو