سخت‌ترین و ساده‌ترین بخش‌های آزمون آیلتس که باید در آن‌ها مسلط شوید!

سخت‌ترین و ساده‌ترین بخش‌های آزمون آیلتس که باید در آن‌ها مسلط شوید!

رویای اخذ پذیرش در یکی از بهترین دانشگاه‌های بین‌المللی را در سر می‌پرورانید و به دنبال راهی برای تحقق این رویا هستید؟ اگر با خواندن این جمله چشمان‌تان برق زد و هیجان‌زده شدید، حتما می‌دانید که باید با غول آیلتس روبه‌رو شوید!

سخت‌ترین و ساده‌ترین بخش‌های آزمون آیلتس که باید در آن‌ها مسلط شوید!

میانگین امتیاز 4.6 / 5. تعداد امتیازها: 62

اولین نفری باشید که به این آهنگ (آلبوم) امتیاز می‌دهید

دانلود با کیفیت عالی (۳۲۰) دانلود با کیفیت خوب (۱۲۸)
توضیحات

رویای اخذ پذیرش در یکی از بهترین دانشگاه‌های بین‌المللی را در سر می‌پرورانید و به دنبال راهی برای تحقق این رویا هستید؟ اگر با خواندن این جمله چشمان‌تان برق زد و هیجان‌زده شدید، حتما می‌دانید که باید با غول آیلتس روبه‌رو شوید!

از شوخی گذشته، برای کسب نمره دلخواه در آزمون آیلتس، باید در هر چهار مهارت لیسنینگ، ریدینگ، اسپیکینگ و رایتینگ آمادگی کسب کنید و به نکات و ترفندهای این چهار مهارت مسلط شوید. حتما شنیده‌اید که یکی از این مهارت‌ها (رایتینگ) از بقیه سخت‌تر است. با این حال، خبر خوب این است که این آزمون یک بخش ساده نیز دارد!

در این مطلب ساده‌ترین و سخت‌ترین ماژول‌های آزمون آیلتس را زیر ذره‌بین قرار می‌دهیم. بنابراین اگر در حال سپری کردن مسیر آموزش آیلتس هستید، با ما همراه باشید!

بالاترین نمره آیلتس چند است؟

بسیاری از شرکت‌کنندگان دوره‌های آموزش آیلتس، به دنبال بالاترین نمره آزمون آیلتس هستند. بنابراین پیش از این که سراغ اصل مطلب برویم، اجازه دهید با شیوه نمره‌دهی آزمون آیلتس آشنا شویم. در واقع نمره این آزمون بین‌المللی، عددی بین ۱ تا ۹ است. نکته مهم این است که در این آزمون، هیچ نمره‌ای قبول یا مردود در نظر گرفته نمی‌شود.

در عوض، هر یک از نمره‌ها، نشان‌دهنده سطح خاصی از مهارت در زبان انگلیسی هستند و به دسته خاصی از زبان‌آموزان تعلق می‌گیرند. به عنوان مثال، احتمالا دانش‌آموزان متوسط دوره‌های آموزش آیلتس نمره‌ای بین ۵ تا ۶,۵ و دانش‌آموزان عالی نیز ۷ تا ۸ می‌گیرند.

ساده‌ترین ماژول آزمون آیلتس کدام است؟

حتما توصیه‌های مشاوران دوره مدرسه و کنکور را به خاطر دارید: «روی بخش‌های ساده‌تر تمرکز کنید تا نمره بالاتری بگیرید.» این توصیه، از زبان بسیاری از اساتید آموزش آیلتس نیز شنیده می‌شود. این اساتید توصیه می‌کنند که با تمرکز روی بخش لیسنینگ و اسپیکینگ که ساده‌ترین بخش‌های آیلتس هستند، دشواری سایر بخش‌ها را خنثی کنید.

در جلسه اسپیکینگ، کافیست با اعتمادبه‌نفس باشید، دستپاچه نشوید و حین صحبت کردن دائما در حال تصحیح اشتباهات خود نباشید. برای موفقیت در ماژول لیسنینگ نیز باید به‌خوبی به تکنیک‌های دوره آموزش آیلتس مسلط باشید.

چرا رایتینگ، سخت‌ترین ماژول آیلتس است؟

اکثر شرکت‌کنندگان دوره‌های آموزش آیلتس از رایتینگ فراری هستند و آن را سخت‌ترین بخش آیلتس می‌دانند. چراکه این ماژول، دو نوع آکادمیک و جنرال دارد و در هر نوع خود از دو تسک مجزا تشکیل شده است.

آزمون رایتینگ جنرال آیلتس

در آزمون جنرال رایتینگ آیلتس، از داوطلبان خواسته می‌شود تا درباره موضوعاتی عمومی مختلف، یک مقاله کوتاه بنویسند. این بخش از آزمون ۶۰ دقیقه زمان دارد.

تسک اول

در تسک اول رایتینگ جنرال، داوطلبان باید درباره شرایطی که در صورت سوال شرح داده شده است، نامه بنویسید و در نامه تقاضای دریافت پاره‌ای از اطلاعات را داشته باشند.

تسک دوم

در این تسک، از داوطلب خواسته می‌شود تا درباره موضوعی مشخص، نظر و استدلال خود را بیان کنند.

آزمون رایتینگ آکادمیک آیلتس

رایتینگ آکادمیک نیز از دو تسک تشکیل می‌شود و مانند آزمون جنرال ۶۰ دقیقه زمان دارد.

تسک اول

داوطلبان در تسک اول باید اطلاعات یک نمودار یا جدول را تحلیل کنند و جزئیات را به اختصار شرح دهند.

تسک دوم

در تسک دوم نیز باید درباره یک موضوع مشخص، مقاله بنویسند.

چگونه از عهده ماژول رایتینگ بربیاییم؟

گفتیم که ماژول رایتینگ، چالش‌برانگیزترین ماژول آیلتس است. اما رعایت برخی نکات این بخش از آزمون را ساده‌تر می‌کند.

  • به آموخته‌های کلاس آموزش آیلتس اکتفا نکنید و برای آشنایی با انواع نمونه سوالات رایتینگ، اینترنت را زیر و رو کنید.
  • در مقالاتی که می‌نویسید هیچ‌گاه از اصطلاحات یا عباراتی که به معنی آن‌ها تسلط ندارید استفاده نکنید.
  • ابتدا طرح کلی مقاله را مشخص کنید و سپس دست به قلم شوید.
  • تقریبا ۱۵۰ کلمه برای تسک ۱ و ۲۵۰ کلمه برای تسک ۲ بنویسید.

برگزاری دوره‌های جامع آموزش آیلتس در موسسه ترجمیک

در بخش‌های قبلی، با ساده‌ترین و پیچیده‌ترین بخش‌های آزمون آیلتس آشنا شدیم و نکاتی را مطرح کردیم. با این حال، حتما می‌دانید که استفاده از تجربیات یک استاد زبده، بهترین راه برای آموزش آیلتس و موفقیت در این آزمون است.

موسسه ترجمیک، بهترین اساتید آموزش را از سراسر کشور به کار گرفته است و با همکاری این اساتید خبره، کلاس‌های آموزش آیلتس برگزاری می‌کند.

برگزاری دوره‌های جامع آموزش آیلتس در موسسه ترجمیک

کلاس‌های آموزش آیلتس این موسسه، در سه سطح زیر برگزار می‌شود:

  • Basic ielts
  • Pre-ielts
  • Ielts

با این تفاصیل، در هر سطحی از زبان انگلیسی که باشید، می‌توانید در کلاس‌ها شرکت کنید و پس از مدت زمانی معقول، به نمره دلخواه‌تان دست پیدا کنید.

حال ممکن است از سطح خود مطلع نباشید و ندانید که کدام یک از این کلاس‌ها برای شما مناسب‌تر است. خبر خوب این است که موسسه ترجمیک، برای این دغدغه داوطلبان نیز تدابیری اندیشیده است.

شما می‌توانید پیش از ثبت نام، در آزمون تعیین سطح آیلتس شرکت کنید. این آزمون به صورت حضوری، تلفنی و آنلاین برگزار می‌شود. کافیست با شماره ۰۲۱۶۷۲۳۵۰۰۰ تماس بگیرید و نوع آزمون موردنظرتان را اعلام کنید تا کارشناسان این مجموعه اقدامات بعدی را انجام دهند.

توجه داشته باشید که شرکت در آزمون تعیین سطح آیلتس آنلاین رایگان است. با این حال، نتایج این آزمون معیار خوبی برای تخمین سطح اسپیکینگ یا لیسنینگ شما نیست. بنابراین بهتر است به صورت تلفنی یا حضوری تعیین سطح شوید.

نظر خود را در مورد این مطلب بنویسید
نام انتخابی شما:
ایمیل خود را بنویسید:
نظر شما در مورد این مطلب: