فریدون پوررضا تازه بهار | دانلود اهنگ شمالی فریدون پوررضا تازه بهار + متن کامل

فریدون پوررضا – تازه بهار

دانلود آهنگ قدیمی فریدون پوررضا به نام تازه بهار با ۲ کیفیت عالی و لینک مستقیم رایگان همراه با متن آهنگ تازه بهار فریدون پوررضا از رسانه موزیکیشو

فریدون پوررضا – تازه بهار

میانگین امتیاز 4.1 / 5. تعداد امتیازها: 12

اولین نفری باشید که به این آهنگ (آلبوم) امتیاز می‌دهید

دانلود با کیفیت عالی (۳۲۰) دانلود با کیفیت خوب (۱۲۸) پخش آنلاین آهنگ و ویدیو متن آهنگ
پیش از دانلود می‌توانید ترانه را آنلاین گوش کنید

متن آهنگ فریدون پوررضا – تازه بهار

کلاچ گ یا قار قار (گیه غار غار) بامو ده تازه بهار صحرا و کوه و دره بوبوسته نقش و نگار باغ و بولاغ سبزا بو گول بوکودآشتالو دار کلاغ غار غار می‌کند بهار تازه از راه رسیده صحرا و کوه و دره پر از نقش و نگار شده باغ و دشتسرسبز و درخت هلو گل کرده است بیا بشیم سبزه زار
توضیحات

فریدون پوررضا خواننده و موسیقیدان بسیار سرشناس گیلکی است. او در در زمینه موسیقی فولکلوریک گیلکی صاحب نظر بوده و در دوران حیاتش توانسته سهم عظیمی از علم موسیقیایی خود را به موسیقی محلی شمالی اهدا کند چرا که توانست مرزهای موسیقی گیلکی را به مناسبت برداشت متفاوتی که از آن داشت گسترش دهد. پوررضا در این مسیر از ملودی های دیلمان، گالش و گیلک بهره برد. او متولد سال ۱۳۱۱ بود و در سال ۱۳۹۱ از دنیا رفت.

فریدون ۱ور رضا در طول زندگی حرفه ای اش خدمات فرهنگی بسیاری انجام داد. او علاوه بر اینکه استاد آواز بسیاری از خواننده های معروف محلی و ایرانی مانند شاهین نجفی و پرواز همای بود، از اردیبهشت سال ۱۳۵۰ همکاری خود را با تلویزیون آغاز کرد. همچنین در همان سال به عنوان پژوهشگر آواهای بومی و با همراهی مشاهیر فرهنگی و هنری ایران سیمین دانشور، محیط طباطبائی، منوچهر آتشی، محمود عنایت، ایرج افشار و دیگر استادان برجسته دانشگاه تهران به لندن سفر کرد.

موزیکیشو تعدادی از بهترین آهنگ های این هنرمند گیلکی را برای شما عزیزان گردآوری کرده است که می توانید با بهترین کیفیت به آنها گوش کنید. امیدواریم از شنیدن این آهنگ ها لذت ببرید.

موزیکیشو اوقات خوشی را برای شما عزیزان آرزومند است.

نظر خود را در مورد این مطلب بنویسید
نام انتخابی شما:
ایمیل خود را بنویسید:
نظر شما در مورد این مطلب: