بیات ترک محمدرضا شجریان | دانلود اهنگ محمدرضا شجریان بیات ترک ( دلم تا عشق باز امد)

محمدرضا شجریان – بیات ترک

دانلود اهنگ جدید محمدرضا شجریان به نام بیات ترک با ۲ کیفیت عالی و لینک مستقیم رایگان همراه با متن آهنگ بیات ترک محمدرضا شجریان از رسانه موزیکیشو

Mohammadreza Shajarian Bayate Tork Download mp3 320 + Lyrics text

محمدرضا شجریان – بیات ترک

میانگین امتیاز 4.5 / 5. تعداد امتیازها: 36

اولین نفری باشید که به این آهنگ (آلبوم) امتیاز می‌دهید

دانلود فول آلبوم محمدرضا شجریان
دانلود با کیفیت عالی (۳۲۰) دانلود با کیفیت خوب (۱۲۸) پخش آنلاین آهنگ و ویدیو متن آهنگ
پیش از دانلود می‌توانید ترانه را آنلاین گوش کنید

متن آهنگ محمدرضا شجریان – بیات ترک

دلم تا عشقباز آمد در او جز غـم نمیبینـم در او جز غم نمیبینــم… دلم تا عشقباز آمد در او جز غم نمیبینــم… دلی بی غم کجا جویــم دلی بی غم کجا جویــم! که در عالم نمیبینــم… دمی با همدمی خرم…! ز جانم بر نمی آید ز جانم بر نمی آید دمـــم با جان برآید… دمم با جان برآید چون که یک همدم نمیبینم… دمـم با جان برآید، چون که یک همدم نمیبینـم… مرا رازی است اَنـدر دل به خون دیده پرورده و لیکن با که گویــم راز؟؟ چون محرم نمیبینــم… خوشا و خرمــا آن دل… خوشا و خرما آن دل که هست، از عشق بیگانه که من تا آشنا گشتــم… که من تا آشنا گشتم! دل خرم نمیبینم که من تا آشنا گشتــم!! دل خــرم نمیبینــم…
توضیحات

نام این موزیک زیبا که بیات ترک نام دارد برگرفته از یک سبک خوانندگی سنتی ایران است که استاد محمدرضا شجریان به دلیل استفاده از برخی دستگاه های آواز در این نوع سبک علاقه خاصی به آن دارد. بیات ترک یا بیات زند جز متعلقات دستگاه شور و از موسیقی های سنتی ایرانی بشمار می آید.

معمولا این نوع از خوانندگی به گونه ای سنتی و اصولی بوده که در اذان و تعزیه استفاده های بسیاری دارد، برای مثال اذان مؤذن زاده اردبیلی به این سبک بوده که می توان با مطالعه دقیق دراین زمینه آن را به خوبی درک کرد. اوج آواز بیات ترک از گوشه قرائی اجرا می شود. در کل بیات ترک به سبک شور بسیار نزدیک می باشد.

اما از دستگاه های موسیقی که بگذریم اسم موزیک نام موسیقی سنتی ایرانی است اما مفهوم در ظاهر پیدا نیست. اکثر در سبک های قدیمی و سنتی مانند بیات ترک شاعر و یا خواننده سعی دارد که با تکرار و هدف تاکید منظور خود را واضح و به درستی بیان کند تا شنونده هدف شعر را ملکه ذهن خود قرار دهد.

این نوع سبک موسیقی درواقع به مانند سیاه مشق بوده که تاکید در آن نیز بسیار است تا نوشته به با تاکید خوانده شود. هم اکنون می توانید موزیک زیبا و شور بیات ترک را با 2 کیفیت ا رسانه موزیکیشو دانلود نموده تا آرامش مورد نیاز خود را بدست بیاورید. امیدواریم با شیدن این موزیک آرام بخش و عرفانی نهایت لذت را برده باشید.

شما کاربران و علاقه مند به موزیک های سنتی و آهنگ های دلنشین استاد شجریان می توانید با مراجعه به گلچین اهنگ های محمدرضا شجریان بهترین اهنگ های جدید و قدیمی استاد را شنیده ت لذت کافی را از صدای عرفانی این هنرمند ببرید.

نظر خود را در مورد این مطلب بنویسید
نام انتخابی شما:
ایمیل خود را بنویسید:
نظر شما در مورد این مطلب:

جدیدترین نظرات در مورد این مطلب
اشنا نمیبینم گفته:

غالی