شجریان من بی می ناب زیستن نتوانم | دانلود اهنگ محمدرضا شجریان من بی می ناب زیستن نتوانم

محمدرضا شجریان – من بی می ناب زیستن نتوانم

دانلود اهنگ جدید محمدرضا شجریان به نام من بی می ناب زیستن نتوانم با ۲ کیفیت عالی و لینک مستقیم رایگان همراه با متن آهنگ من بی می ناب زیستن نتوانم محمدرضا شجریان از رسانه موزیکیشو

Mohammadreza Shajarian Man Bi Meye Nab Zistan Natvanam Download mp3 320 + Lyrics text

محمدرضا شجریان – من بی می ناب زیستن نتوانم

میانگین امتیاز 4.3 / 5. تعداد امتیازها: 32

اولین نفری باشید که به این آهنگ (آلبوم) امتیاز می‌دهید

دانلود فول آلبوم محمدرضا شجریان
دانلود با کیفیت عالی (۳۲۰) دانلود با کیفیت خوب (۱۲۸) پخش آنلاین آهنگ و ویدیو متن آهنگ
پیش از دانلود می‌توانید ترانه را آنلاین گوش کنید

متن آهنگ محمدرضا شجریان – من بی می ناب زیستن نتوانم

من بي مي ناب زيستن نتوانم بي باده کشيد بارتن نتوانم من بنده آن دمم که ساقي گويد يک جام دگر بگير و من نتوانم yek jame degar begiro man natvanam مي نوش که عمر جاوداني اينست خود حاصلت از دور جواني اينست هنگام گل و باده و ياران سرمست خوش باش دمي که زندگاني اينست khosh bash dami ke zendegani inast
توضیحات

هرگز معنای شعر را از ظاهرش قضاوت نکنید. ممکن است شاعر شعر خود را بر پایه فلسفه ای تومارشکل بنویسد و این معنا نیاز به تامل دارد، همان چیزی که باید در زندگی روزمره نیز به آن توجه کنیم. سطحی نگر نباشیم، کمی فکر کنیم دلایل را کنار یکدیگر بگذاریم همه چیز را در نظر بگیریم و سپس نتیجه گیری کنیم.

اگر این موارد را به خوبی انجام دهیم نه تنها معنای شعر را به خوبی درک می کنیم بلکه زندگی درستی را نیز سپری می کنیم. بر این اساس حرف هایمان، اعمالمان و نوع نظرمان سنجیده تر خواهد بود. خیام نیشابوری شاعرو عارفی بود که در همه حال از زبان مردم مورد حمله قرار می گرفت. به گونه ای که کم کسی در آن دوران برای صحبت هایش اهمیت قائل می شد.

خیام در نزد مردم ایران و جهانیان به باده گساری معروف است. او اکثر اوقات مست بوده و بر این اساس کسی اهمیت زیادی به صحبت های او نداشته است. اما باده در این شعر به معنای سطحی ان نیست. باده در این شعر به زبان خیام رمزی از ناپایداری مطلق جهان هستی است. زمانی که این باده نوشیده می شود جسم ناپایدار شده و کم کم از خود ضعف نشان می دهد.

خیام در عمق ان شعر سعی دارد بگوید که جهان هستی نیز به مانند فردی می خورده بوده که پایدار نیست و نمی توان به ان تکیه کرد. بر این اساس جهانی که من در آن هستم مست است، من نیز می ناب می نوشم تا فارغ از همه غم ها باشم. استاد محمدرضا شجریان این شعر را به زیبایی اجرا کرده اند.

این موزیک آرام و قدیمی را می توانید هم اکنون از رسانه موزیکیشو دانلود نمایید. امیدواریم با شنیدن آن نهایت لذت را برده باشید.

نظر خود را در مورد این مطلب بنویسید
نام انتخابی شما:
ایمیل خود را بنویسید:
نظر شما در مورد این مطلب:

جدیدترین نظرات در مورد این مطلب
علی گفته:

آرش خودتو خفه نکن، به جمله هات دقت کن ، سراسر بی ادبی و جسارته، مگه کی هستی تو آخه

سورنا گفته:

دوستان عزیز مگر دکترای شخصیت شناسی خوندید که هرکی میاد قضاوتش می کنید ؟ ما برون را ننگریم و قال را/ما درون را بنگریم و حال را «حضرت مولوی » خیام بر استناد بر تاریخ خدمات زیادی برای ایران زمین کرد که هیچکدام از ما ها نکرده و نخواهد کرد . اگر هم شرابخواری کرده و ای فلان به گمان خویش استوار شده ای که دانم اوضاع از چه قرار است ازین بترس که بانگ زنند ای بی خبران راه نه آنست و نه این.

طالب گفته:

تفسیر عالی بود استفاده کردیم👌

امیر گفته:

عاشق خیام و شعراشم ، یادت گرامی استاد شجریان.

احمد گفته:

سپاس از این قطعه بسیار زیبای مرحوم شجریان همیشه موفق و سلامت باشید

علیرضا گفته:

سلام عزیز، خیلی خیلی عالی بود واقعا لذت بردم خیلی خوشم اومد لطفا بازهم از این آهنگهای ناب و ماندگار بزارید استفاده کنیم بسیار سپاسگرار از لطف تون

آرش گفته:

توضیحاتی که از خیام دادید به حدی مسخره‌ست که نمیشه براش اندازه‌ای یافت؟ خیام و عرفان؟؟؟؟ خیام عارف بوده؟؟؟ صوفی بوده؟؟؟ می در شعر خیام، دقیقا همون شرابه... اگر نویسنده‌ی این متن یکم سواد داشت و دیگر اشعار خیام رو میخوند، چنین اراجیفی تحویل مردم نمیداد... شما آهنگو برا دانلود بذار فقط. نمیخواد برامون شعر تفسیر کنی... .ماییم و می و مطرب و این کنج خراب جان و دل و جام و جامه پُر دُرد شراب فارغ ز امید رحمت و بیم عذاب آزاد ز خاک و باد و از آتش و آب