ناصر وحدتی آها بوگو | دانلود اهنگ جدید گیلکی ناصر وحدتی آها بوگو + متن کامل

ناصر وحدتی – آها بوگو

دانلود آهنگ قدیمی ناصر وحدتی به نام آها بوگو با ۲ کیفیت عالی و لینک مستقیم رایگان همراه با متن آهنگ آها بوگو ناصر وحدتی از رسانه موزیکیشو

ناصر وحدتی – آها بوگو

میانگین امتیاز 4.3 / 5. تعداد امتیازها: 385

اولین نفری باشید که به این آهنگ (آلبوم) امتیاز می‌دهید

دانلود با کیفیت عالی (۳۲۰) دانلود با کیفیت خوب (۱۲۸) پخش آنلاین آهنگ و ویدیو متن آهنگ
پیش از دانلود می‌توانید ترانه را آنلاین گوش کنید

متن آهنگ ناصر وحدتی – آها بوگو

می جون یاری دگوده بو قبای گالشی! امره بیجار بوما بو زحمت بکشی می چرچرانه می چرچرانه امشو شیمی خونه شیرنی خورانه د گوته منیم شو خوته منیم آفتوبه آب سنگینه جور گیته منیم چندی مو پوست با بکنم ای پرته خاله چندی نیا با بکنم بلندی بالا ره بلندی بالا نگوده بو می دیله کاره امروز نشاست با بکنیم فردا دوباره می چینی کاسی قربون بوشم لاکوی تی چوم کاسه می چینی قوری تازه یارم هگیته بوم تی چشم کوری د گوته منم شو خوته منم آفتابه او سنگینه جور گیته منم اخه باهار بومابو با عطر بنفشه بلبل چپ چپ بزابو تلمبار گوشه تو بوشو لاکو بوگو خود رو نوکوشه ناز و ادا نوکون بیه می کشه اخه می تورشواشه سیصد ته باغ بی توبوم تی خونه واشه د گوته منم… ای هالی خال هم بشکسه با هالی غونچه می دونبال هم بگیته باریک وچه تو ای غلط کاره نوکون مره بورده منی سیا بادمجون عباس چی کار بوگود بوشو گولاجون بوشوبو تماجون ب وشوبو چینی جون آخ تی جون می جون تی آرزوم ایمسال گل بورده منم چین چین تومون تو دوگودی تر بورده منم د گوته منم… ترجمه: یار دوست داشتنی من لباس گالشی (محلی) پوشیده بود! به عنوان کارگر به شالیزار ما آمده بود و زحمت کشید خیلی خوش به حالمه امشب خونه شما مراسم شیرنی خورونه دیگه چیزی نمیتونم بگم ،شب خوابم نمیبره آب آفتابه سنگینه نمیتونم بلندش کنم تا چند وقت دیگه باید این پرتقال رو پوست بکنم؟!! چقدر باید قد و بالای بلند رو نگاه کنم بالا بلند (دختر قد بلند) کار مورد علاقه من را انجام نداده بود امروز نشا (یکی از مراحل کشاورزی و تولید برنج در مزارع ) باید بکنیم فردا وجین مرحله دوم) کاسه چینی من ای دختر قربان اون چشم آبی ات بشم ای قوری چینی من به کوری چشم تو دوست (معشوقه) تازه هم گرفته بودم بهار با عطر بنفشه اومده بود بلبل گوشه انبار شلتوک نشسته بود و چه چه می زد ترش واش ( نوعی گیاه محلی) منه واسه پاگشای تو سیصد درز ( هر درز معادل ۲۰متر مربع ) باغ چای قرار گذاشته بودم این شاخه آلوچه غنچه کرده هم شکسته برو به دختر بگو خودشو نکشه(حرص نخوره) ناز نکن و ادا در نیار، بیا تو آغوشم پسر لاغر هم افتاده دنبال من تو از این کارهای اشتباه نکن، نمی تونی با من ازدواج کنی سیاه بادمجان ( سیاه سوخته) عباس چه کار کرد، رفت گلاجان ( نام محل) رفته بود تماجان( نام محل) رفته بود چینی جان ( نام محل) کنایه از جانم فدایت امسال حتا نمی تونم آرزوت رو به خاک ببرم دامن چین چین پوشیدی، نمی تونم باهات ازدواج کنم
توضیحات

ناصر وحدتی در زمینه موسیقی یک پژوهشگر و نویسنده است. او در سال ۱۳۲۶ در روستای لیش که از توابع شهرستان سیاهکل است به دنیا آمد. سبک ترانه های او فولکلور گیلانی می باشد که تعدادی از آن ها آنقدر سیرین و محبوب بوده اند که بارها بازخوانی شده اند و قطعا شما هم آن ها را شنیده این، مانند ترانه *رعنا*، *آهابوگو* و *می جان یاره دگود بو قبای گالشی* که توسط خواننده ها و گروه های موسیقی مطرحی بازخوانی شده اند.

می توان گفت که اولین و جالب ترین اثر وحدتی به عنوان یک نویسنده، داستان یک سال اسیری در زندان او است که تحت عنوان *سیاهکل* چاپ شده و تجربیات و اتفاق هایی را که بر آمده از تجربه خودش است نقل می کند. اما اگر بخواهیم در مورد موسیقی  و زندگی هنری او به عنوان یک خوننده بگوییم، باید گفت که از کودکی در این عرصه بوده و قدم به دم با آن رشد کرده است تا اینکه در سال ۱۳۶۵ به صورت حرفه ای خوانندگی را انجام داد.

او تا کنون چهار آلبوم آهنگ منتشر کرده است: زرنگیس، آها بوگو، شورم نقش و دامون. همچنین کتاب ها و مقالات بسیاری را در انتشارات به نامی مانند انتشارات نگاه به چاپ رسانده است و چندین کتاب هم در دست چاپ دارد.

از همه این موارد که بگذریم و بخواهیم کمی به موسیقی او بپردزیم، باید بگوییم که موسیقی محلی هر خطه ای لطف و صفای خود را دارد اما موسیقی گیلکی با آن گویش و لحجه شیرین بسیار خاص و منحصر به فرد است. موزیکیشو بر آن شده است تا ۱۵ ترانه محبوب ناصر وحدتی را برای شما عزیزان گردآوری کند که می توانید به متن و ترجمه برخی از آن ها در این رسانه نیز دسترسی داشته باشید. امیدوارم از شنیدن این ترانه های محلی شمالی نهایت لذت را ببرید.

نظر خود را در مورد این مطلب بنویسید
نام انتخابی شما:
ایمیل خود را بنویسید:
نظر شما در مورد این مطلب:

جدیدترین نظرات در مورد این مطلب
حسام عمو گفته:

مهمترین خصلت جناب وحدتی مردمی بودن ایشون هست ، بسیار بسیار خاکی خوش اخلاق و البته به لحاظ فنی کاردرست، نفسشون گرم

یوسف لاهیجی گفته:

ایشان خدمت بزرگی به فرهنگ گیلان کرد: جمع کردن و اجرای ترانه های قدیمی که بعضی هاشون هرگز اجرا نشده . بهد از آقایان عاشورپور و پوررضا، کسی در این راه قدم مهمی برنداشته بود. یک نکته دیگر کار ایشان این است که جنس صدا و نحوه اجراشون بسیار اصالت دارد و به قول جوانان امروز" اصل جنس" است.

ستون گفته:

اقا دمتگون گرم خیلی کیف کردم درود به شمالی های عزیز و مهمان نواز❤👌

ریبوار کورد گفته:

سلام به تمام شمالی های عزیز و مهمان نواز✋❤ من کوردم ولی عاشق مردم عزیز و مهربون و خوش اخلاق شمالم و همچنین اهنگاشون و رسم و رسومشون و از همه مهم تر لباس های زیباشون که خیلی جذابن به زبون خودمون هر بژین❤❤

شمالی اصیل گفته:

واقعا عالی من با صدای جناب وحدتی کیف میکنم من از کودکی با آهنگ ایشون بزرگ شدم ناز نفستان سلامت باشید 🎊🎊🎊❤️❤️ از رشت

ناشناس گفته:

با اینکه من خودم جنوبیم اما این آهنگ رو خیلی دوس دارم🥲🤌🏻

شما گفته:

عالی