ناصر وحدتی گل ریحانی | دانلود آهنگ شمالی ناصر وحدتی گل ریحانی + متن

ناصر وحدتی – گل ریحانی

دانلود آهنگ قدیمی ناصر وحدتی به نام گل ریحانی با ۲ کیفیت عالی و لینک مستقیم رایگان همراه با متن آهنگ گل ریحانی ناصر وحدتی از رسانه موزیکیشو

ناصر وحدتی – گل ریحانی

میانگین امتیاز 4 / 5. تعداد امتیازها: 28

اولین نفری باشید که به این آهنگ (آلبوم) امتیاز می‌دهید

دانلود با کیفیت عالی (۳۲۰) دانلود با کیفیت خوب (۱۲۸) پخش آنلاین آهنگ و ویدیو متن آهنگ
پیش از دانلود می‌توانید ترانه را آنلاین گوش کنید

متن آهنگ ناصر وحدتی – گل ریحانی

روخانه آب بموی خانه به خانه تی دونبال سر بنی می آه و نالی بشو یاری بگو کمتر بنالی تی دیم ننمی دره ننه گاز مالی گول ریحانه دشت کوهانی کول بیچ نالی تی یار تی قربانی تو جور محلی داری من جیر محلی تو فنجان آبو خوری من در پیالی تو فنجان خوری آب اناری اگه بی میل خوری اون زهرماری گول ریحانه دشت کوهانی کول بیچ نالی تی یار تی قربانی آسمانه ستار سیصد و بیست آسمانه ستار سیصد و بیست کولای شصد و ما نی بر سر کیست بشو یاره بگو مکدری چیست دیل بر من بدی دشمن سگ کیست گول ریحانه دشت کوهانی کول بیچ نالی تی یار تی قربانی کوجه لاکوی کشی سر آب تی گیسان کشته من که میخوره تاب خیال کونی مره شب میبره خواب دل من مثل رو قند میشود آب گول ریحانه دشت کوهانی کول بیچ نالی تی یار تی قربانی تی چشمان کاستی ابر رو کول دیلبر مرو تی عاشقی مشهوره دیلبر مرو تی عاشقی عیبی نداره هزاران حیف کی من سندوره دیل بر گول ریحانی حیلان ویرانه گرد تومانی دشت کوهانی یه خورده آی کون دره کورانی یه جوری می ور بیا می ور بیا می ور بیا تی مار ندانه الهی عاتش بیگیره تی مارک جانی مره سرما بوکود شی پشت خانی گول ریحانه دشت کوهانی کول بیچ نالی تی یار تی قربانی
توضیحات

ناصر وحدتی در زمینه موسیقی یک پژوهشگر و نویسنده است. او در سال ۱۳۲۶ در روستای لیش که از توابع شهرستان سیاهکل است به دنیا آمد. سبک ترانه های او فولکلور گیلانی می باشد که تعدادی از آن ها آنقدر سیرین و محبوب بوده اند که بارها بازخوانی شده اند و قطعا شما هم آن ها را شنیده این، مانند ترانه *رعنا*، *آهابوگو* و *می جان یاره دگود بو قبای گالشی* که توسط خواننده ها و گروه های موسیقی مطرحی بازخوانی شده اند.

می توان گفت که اولین و جالب ترین اثر وحدتی به عنوان یک نویسنده، داستان یک سال اسیری در زندان او است که تحت عنوان *سیاهکل* چاپ شده و تجربیات و اتفاق هایی را که بر آمده از تجربه خودش است نقل می کند. اما اگر بخواهیم در مورد موسیقی  و زندگی هنری او به عنوان یک خوننده بگوییم، باید گفت که از کودکی در این عرصه بوده و قدم به دم با آن رشد کرده است تا اینکه در سال ۱۳۶۵ به صورت حرفه ای خوانندگی را انجام داد.

او تا کنون چهار آلبوم آهنگ منتشر کرده است: زرنگیس، آها بوگو، شورم نقش و دامون. همچنین کتاب ها و مقالات بسیاری را در انتشارات به نامی مانند انتشارات نگاه به چاپ رسانده است و چندین کتاب هم در دست چاپ دارد.

از همه این موارد که بگذریم و بخواهیم کمی به موسیقی او بپردزیم، باید بگوییم که موسیقی محلی هر خطه ای لطف و صفای خود را دارد اما موسیقی گیلکی با آن گویش و لحجه شیرین بسیار خاص و منحصر به فرد است. موزیکیشو بر آن شده است تا ۱۵ ترانه محبوب ناصر وحدتی را برای شما عزیزان گردآوری کند که می توانید به متن و ترجمه برخی از آن ها در این رسانه نیز دسترسی داشته باشید. امیدوارم از شنیدن این ترانه های محلی شمالی نهایت لذت را ببرید.

نظر خود را در مورد این مطلب بنویسید
نام انتخابی شما:
ایمیل خود را بنویسید:
نظر شما در مورد این مطلب:

جدیدترین نظرات در مورد این مطلب
فراز گفته:

متنی که برای این ترانه نوشته اید، پر از اشتباه است