شجریان تصنیف دولت عشق | دانلود تصنیف محمدرضا شجریان دولت عشق (قدح پر کن که من از دولت عشق)

محمدرضا شجریان – تصنیف دولت عشق

دانلود آهنگ قدیمی محمدرضا شجریان به نام تصنیف دولت عشق با ۲ کیفیت عالی و لینک مستقیم رایگان همراه با متن آهنگ تصنیف دولت عشق محمدرضا شجریان از رسانه موزیکیشو

Mohammadreza Shajarian Dowlate Eshgh Download mp3 320 + Lyrics text

محمدرضا شجریان – تصنیف دولت عشق

میانگین امتیاز 4.3 / 5. تعداد امتیازها: 34

اولین نفری باشید که به این آهنگ (آلبوم) امتیاز می‌دهید

دانلود فول آلبوم محمدرضا شجریان
دانلود با کیفیت عالی (۳۲۰) دانلود با کیفیت خوب (۱۲۸) پخش آنلاین آهنگ و ویدیو متن آهنگ
پیش از دانلود می‌توانید ترانه را آنلاین گوش کنید

متن آهنگ محمدرضا شجریان – تصنیف دولت عشق

مزن بر دل مزن بر دل که نوک غمزه تیرم که پیش چشم بیمارت بمیرم قدح پر کن که من از دولت عشق جوانبخت جهانم گر چه پیرم قراری کرده ام با می فروشان که روز غم به جز ساغر نگیرم چنان پر شد فضای سینه از دوست که فکر خویش گم شد از ضمیرم مبادا جز حساب مطرب و می اگر نقشی کشد کلک دبیرم چو حافظ گنج او در سینه دارم اگر چه مدعی بیند فقیرم مزن بر دل ز نوک غمزه تیرم که پیش چشم بیمارت بمیرم قدح پر کن که من از دولت عشق جوانبخت جهانم گر چه پیرم
توضیحات

گاهی اشعار همانطور که اطلاع دارید نیاز به توجه و مقداری مطالعه دارند. در نگاه اول این شعر که جزئی از غزل 332 حافظ می باشد را عشق میان یک مرد و زن می دانیم. اما تفسیری در این شعر وجود دارد. در زمان های گذشته موزیکی وجود نداشته و کسانی که آهنگ می نواختند نیاز به کسی داشته اند تا بتواند در کنار آن ها شعر را بسراید.

این فرد باید شاعری باشد قدرتمند و دارای لفظ بیان و چه کسی در آن زمان و در آن دوره بهتر از حافظ ؟ هر شاعری در آن دوران از طرف شاه و یا سلطان حاکمه به کاخ دعوت می شد تا به قول گفتنی به زبان هنری چاپلوسی سلطان را کند. این شعر بر این اساس دو منظور دارد، یا می تواند چاپلوسی سلطان بوده و یا شعری باشد برای تقاضای عفو.

این عفو می تواند لطف سلطان برای آسوده گیری به مردم نیز بشمار آید.  طرف خطاب حافظ در این شعر شاه زین العابدین پادشاه جوان می باشد. حافظ از از زیبایی ا می گوید و تقاضای بذل توجه دارد. بر این اساس همان دو مورد پیش می آید. سپس برگه را می چرخاند و می گوید که انسان فانی است و بر این اساس توجهی به مال دنیا ندارد.

استاد محمدرضا شجریان این موزیک آرام بخش را بر اساس شعر پر مفهومی اجرا کرده تا فاز خوب را برای وجود شنونده فراهم کند. شاد بودن تنها خندیدن نیست گاهی باید روح را استراحت داد اینگونه سبک تر می شویم. امیدواریم با شنیدن این موزیک سنتی و قدیمی نهایت لذت را برده باشید.

شما کاربران و علاقه مند به موزیک های سنتی و آهنگ های دلنشین استاد شجریان می توانید با مراجعه به گلچین اهنگ های محمدرضا شجریان بهترین اهنگ های جدید و قدیمی استاد را شنیده ت لذت کافی را از صدای عرفانی این هنرمند ببرید.

نظر خود را در مورد این مطلب بنویسید
نام انتخابی شما:
ایمیل خود را بنویسید:
نظر شما در مورد این مطلب:

جدیدترین نظرات در مورد این مطلب
عبد الله گفته:

عالی و ممنون از شما