معرفی شهر استانبول - محله ها و مراکز خرید

معرفی شهر استانبول – محله ها و مراکز خرید

استانبول یکی از کلان شهر های پرجمعیت دنیاست.20 میلیون جمعیت که در 39 منطقه متمرکز شده اند. 14 منطقه آن آسیایی و 25 منطقه آن اروپایی است.بیانگر این واقعیت است.استانبول جایی است که شرق به غرب می رسد، در تقاطع سه قاره اروپا، آسیا و آفریقا، استانبول قرار دارد، شهری که قبلاً قسطنطنیه نامیده می شد.

معرفی شهر استانبول – محله ها و مراکز خرید

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد امتیازها: 46

اولین نفری باشید که به این آهنگ (آلبوم) امتیاز می‌دهید

دانلود با کیفیت عالی (۳۲۰) دانلود با کیفیت خوب (۱۲۸)
توضیحات

معرفی شهر استانبول – محله ها و مراکز خرید

استانبول یکی از کلان شهر های پرجمعیت دنیاست.20 میلیون جمعیت که در 39 منطقه متمرکز شده اند. 14 منطقه آن آسیایی و 25 منطقه آن اروپایی است.بیانگر این واقعیت است.استانبول جایی است که شرق به غرب می رسد، در تقاطع سه قاره اروپا، آسیا و آفریقا، استانبول قرار دارد، شهری که قبلاً قسطنطنیه نامیده می شد.افرادی که قصد کار ، زندگی و گذران دوران بازنشتگی خود را دارند به استانبول سفر میکنند.این شهر یکی از رو به رشد ترین اقتصاد ها را داراست و به دلیل همسایگی با ایران مقصد بسیاری از هموطن های ما نیز هست.استانبول به دو بخش آسیایی و اروپایی تقسیم می شود.قسمت قدیمی تر استانبول به عنوان قسطنطنیه قدیمی یا فاتح شناخته می شود. شبه جزیره شرقی که بیشتر به قسمت آسیایی شهرت دارد بیشتر حالت مسکونی داشته و دارای اماکن تفریحی و دیدنی بسیار زیاد و در عین حال هتل ‌های کمتری می باشد. همچنین شبه جزیره شمالی معروف به قسمت اروپایی بوده و مدرن تر و به روزتر می باشد.قسمت اول در غرب تنگه بسفر واقع شده و دریای سیاه را به دریای مرمره متصل می کند که بیشتر مشاغل را در بردارد .بخش دوم در شرق بسفر واقع شده است.این قسمت به دلیل آرامش و راحتی یکی از بهترین مناطق مسکونی استانبول محسوب می شود.حال که به خوبی با تقسیم بندی این شهر آشنا شدید ، متوجه خواهید بود که تنوع فرهنگی ، اقتصادی ، تفریحی ، سیاسی و مذهبی در این شهر بسیار زیاد است.بعضی نقاطع اماکن تاریخی بهتری دارند و توریست پسند هستند بعضی دیگر برای کار و کاسبی مناسب است و…

لازم به ذکر است که ترافیک و حمل و نقل بزرگترین مشکل ساکنین این شهر هست ، به طوری که در برخی ساعات حرکت به سمت مقصد با کشتی راحت تر و سریعتر هست.

هر خانواده ای بستگی به شرایط خود باید محلی را برای زندگی یا خرید خانه در این شهر انتخاب کند و باتوجه به تنوع بالا این انتخاب در بیشتر اوقات غیرقابل تعویض و مهم است.ما در این مقاله سعی داریم محله های مختلف را به شما معرفی کنیم تا دید بهتری برای پیدا کردن خانه ، محل کار و تحصیل فرزندانتان داشته باشید.

 

آشنایی با محله های استانبول

آشنایی با محله های استانبول

بخش جنوبی استانبول فاتح نام دارد.اماکن تاریخی و هتل ها در این قسمت قرار دارد.

شبه جزیره شرقی که منطقه آسیایی نام دارد بیشتر مسکونی است.

شبه جزیره شمالی نیز منطقه اروپایی نام دارد که مدرنیته را می توان در این قسمت از استانبول مشاهده کرد. مطنقه ای بسیار جذاب با فروشگاه ها و هتل ها و اماکن تفریحی و لوکس در این قسمت از شهر قرار دارد.

مناطقی که برای خرید خانه و زندگی لاکچری مناسب هستند : هنگام خرید خانه در استانبول و انتخاب محل زندگی باید به موقعیت محل کار، شرایط اجتماعی منطقه، خدمات حمل و نقل و شرایط زندگی در آن منطقه توجه کنید. به خصوص اگر قرار است همراه خانواده به ترکیه مهاجرت کنید، مسائلی مثل خدمات بهداشتی در الویت قرار می گیرد.

گران ترین املاک استانبول در مناطق بشیکتاش، ساریر، کادیکوی، آتاشهیر و باقرکوی قرار دارند. در این مناطق محله هایی مثل ببک، اتیلر، اولوس، فنر باغچه، کادبستان و سوادیه از باقی محله ها گران تر هستند. اگر می خواهید در گران ترین منطقه استانبول زندگی کنید، بشیکتاش گزینه مناسب است. ارزان ترین منطقه استانبول منطقه اسن یورت می باشد.

تقسیم بندی استانبول براساس امکانات عمومی

  1. مناطقی که از وضعیت رفاهی ، اجتماعی ، اموزشی ، خدماتی و حمل نقل بهتری برخوردار هستند : محله بشیکتاش، کادیکوی، شیشلی و مالتپه

محله بشیکتاش : این محله در منطقعه اروپایی استانبول واقع شده است.دارای بازارهای ماهی ، فعالیت های فرهنگی و هنری ، اماکن خرید ، اماکن تاریخی و مکان های غذاخوری و کشتی است. بشیکتاش پایتخت فرهنگ، هنر و آموزش شهر استانبول است.ویژگی دیگری که این محله بدان مشهور است ، سیستم حمل و نقل مناسب و سریع است.

محله کادیکوی : این محله در منطقه آسیایی قرار دارد و امکاناتش مثل محله بشکیتاش می ماند.تفاوت اصلی محله کادیکوی با محله بشیکتاش بحث مذهبی است که مسلمانان بیشتر در محله کادیکوی زندگی می کنند.

محله شیشلی : این محله در بخش اروپایی استانبول قرار دارد و شامل برج های بلند و سر به فلک کشیده است. می توان گفت پر جنب و جوش ترین محله شهر استانبول همین محله است.همچنین یکی از گران ترین شهر های استانبول بوده.با این حال بهترین محله برای بازنشستگان است.

محله مالیتپه : این محله در قسمت آسیایی شهر استانبول است.امکانات مشابهی با محله بشیکتاش دارد.رشد چشمگیر ساخت و ساز ساختمان ها و برج های بلند باعث شده که سرمایه دارانی زیادی منتظر افزایش سود خود در این محله باشند.

  1. مناطقی که از وضعیت فرهنگی خوبی برخوردارد هستند : بشیکتاش، کادیکوی، بی اوغلو، شیشلی و ساریر

محله بی اوغلو : این محله به دلیل زندگی شهری و اثری از معماری های اروپایی 100 ساله شهرت دارد.آثار تاریخی مثل خیابان استقلال میدان تقسیم و برج گالاتای در این محله قرار دارد.

محله ساری یر : این محله در قسمت اروپایی واقع شده است.زندگی پر جنب و جوش ، مکان های نهارخوری فراوان ، زیبایی های طبیعت ، مکان تاریخی و موزه از جمله ویژگی های خاص این محله است.

  1. مناطقی که بیشترین بازار مسکن ، اماکن خرید و بانکها را در خود جای داده است : بشیکتاش، باکیر کوی، ساریر، کادیکوی و بی اوغلو

محل باکیرکوی : این محله در قسمت اروپایی استانبول واقع شده است.از ویژگی های خاص آن می توان به بازار های شلوغ ، فعالیت های فرهنگی و هنری ، تفریحات فراوان ، مراکز خرید و رستوان های لاکچری اشاره کرد. اماکن مهم آکواریوم استانبول و فرودگاه آتاتورک در این محله قرار دارد.

نظر خود را در مورد این مطلب بنویسید
نام انتخابی شما:
ایمیل خود را بنویسید:
نظر شما در مورد این مطلب: