موشن گرافیک، راه حلی مطمئن برای تبلیغات موثر

موشن گرافیک، راه حلی مطمئن برای تبلیغات موثر

به جرات میتوان گفت که امروزه دیدگاه مردم دنیا به سمت ویدیو ها رفته است. چه بسا شرکت ها و کسب و کارهای مختلف که برای تبلیغات خود و کسب درآمد بیشتر از روش هایی دیگر استفاده کرده اند و متاسفانه، علی رقم در نظر گرفتن بودجه کلان برای تبلیغات نتوانسته اند بازدهی خوبی از تبلیغات خود داشته باشند.

موشن گرافیک، راه حلی مطمئن برای تبلیغات موثر

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیازها: 0

اولین نفری باشید که به این آهنگ (آلبوم) امتیاز می‌دهید

دانلود با کیفیت عالی (۳۲۰) دانلود با کیفیت خوب (۱۲۸)
توضیحات

موشن گرافیک، راه حلی مطمئن برای تبلیغات موثر

به جرات میتوان گفت که امروزه دیدگاه مردم دنیا به سمت ویدیو ها رفته است. چه بسا شرکت ها و کسب و کارهای مختلف که برای تبلیغات خود و کسب درآمد بیشتر از روش هایی دیگر استفاده کرده اند و متاسفانه، علی رقم در نظر گرفتن بودجه کلان برای تبلیغات نتوانسته اند بازدهی خوبی از تبلیغات خود داشته باشند.

تولید محتوا با این فرم روزها سریعترین راه حل برای داشتن یک تبلیغات موثر است. اما شاید این میزان از توجه به تولید محتوای ویدیویی را باید در دیدگاه مردم جستجو کرد.

چرا تبلیغات ویدیویی تا این حد طرفدار دارد؟

پاسخ ساده است. مردم در تمام دنیا عادت کرده اند تا اطلاعات کپسولی دریافت کنند. اطلاعات کپسولی یعنی همان نوع از اطلاعاتی که این روزها در اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی به وفور آن را میبینم. کپسولی کوچک (گاه کمتر از 1 دقیقه ) از اطلاعات که مردم علاقمند به دریافت روزانه آن هستند.

موشن گرافیک چیست و چه کمکی به ما میکند؟

” خیلی ساده باید گفت، تولید محتوای ویدیویی این روز ها تنها راه و بهترین راه برای دیده شدنه. تولید محتوای با کیفیت ویدیویی میتونه روند دیجیتال مارکتینگ رو سریعتر بکنه و باعث معروفیت برند شما در شبکه های اجتماعی بشه.

 

ساخت موشن گرافیک تبلیغاتی یکی از بهترین روش ها برای بازاریابی و تبلیغات یک محصول و یا یک خدمته. این روز ها سلیقه عموم مردم به سرعت در حال تغییره و کاربران شبکه های اجتماعی به دیدن محتوای ویدیویی عادت کردن. تیزر موشن گرافیک میتونه به سادگی تمام ویژگی های محصولات شما رو توضیح بده و از مخاطبان شما، مشتریان پروپا قرص بسازه. هزینه ساخت موشن گرافیک به نسبت تیزر تبلیغاتی رئال بسیار کمتره و ساخت موشن میتونه راهی سریع به سمت فروش بیشتر محصولات و خدمات شما باشه. ما در تیوی میوی هزینه تولید محتوا رو برای مخاطبانمون متعادل کردیم و در تلاشیم تا همه بتونن به سادگی برای دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات برند خودشون، محتوای خوب ویدیویی تولید کنند. تولید محتوای خوب ویدیویی علاوه بر زمان نیاز به یک تیم خلاق و با انگیزه داره. تیمی که در استودیو تیوی میوی دور هم جمع شدن.”

منبع : تیوی میوی

ساخت کلیپ به چه دردی میخورد؟

این نوع از ویدیو را برای موارد مختلف میتوان مورد استفاده قرار داد که از مهمترین آنها میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برای ویدیو مارکتینگ در اینستاگرام
  • برای برندینگ و نمایش یک برند
  • نمایش و معرفی یک محصول
  • ساخت ویدیو آموزشی

اما از تمام این موارد مهمتر و پرکاربرد تر، مقوله تبلیغات است. این نوع از محتوای ویدیویی جوابگوی نیاز بسیاری از برند ها و کسب و کارهایی است که نیازمند تبلیغات در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام و فیسبوک هستند.

بنظر شما هر ویدیویی جذاب است؟

پاسخ : خیر!

خلاقیت یکی دیگر از مواردی است که میبایست حتما مورد توجه قرار بگیرد. تولید محتوای ویدیویی باید حتما همراه با خلاقیت باشد. خلاقیت در تمام موارد از نوشتن متن تا تولید یک اثر تصویری، مهمترین چاشنی برای موفقیت آن اثر است.

تولید محتوای خلاقانه اثر بخشی دوبرابری نسبت به اثر معمولی دارد. درواقع هرچقدر یک اثر جذابیت بیشتری داشته باشد، شانس دیده شدن آن چند برابر میشود. معمولا تعرفه تیزر موشن گرافیک خلاقانه به سادگی توسط مردم به اشتراک گذاشته میشود و در مدت زمان کوتاهی ممکن است به میزان چشمگیری بازدید داشته باشد.

 

طراحی موشن گرافیک نیاز به چه نرم افزار هایی دارد؟

برای این کار باید اطلاعات کامل و جامع و تخصصی درباره نرم افزار های گرافیکی داشته باشید. دردنیای امروز بخش عمده از تولیدات تصویری با نرم افزار های شرکت ادوبی شناخته میشود (علت این امر، ساده تر بودن رابط کاربری این نرم افزار ها نسبت به نمونه های مشابه دیگر است) .

به طور کلی میتوان گفت که موشن گرافی ها با نرم افزارهایی مانند افترافکت و پریمیر و ادوبی انیمیشن ساخته میشوند.

 

ویدیو گرافیکی چه فرقی با تیزر تبلیغاتی دارد؟

تیزر تبلیغاتی و موشن گرافیک تفاوت بسیار زیادی با یکدیگر دارند. برای ساخت تیزر های رئال (یا همان تیزر های معمولی) نیازمند دوربین های پیشرفته، فیلم برداران مجرب و تدوین گران خوب داریم تا بتوانیم یک تیزر رئال با کیفیت تولید کنیم. اما نکته مهم اینجاست که انجام تمام این کارها اعم از فیلم برداری، دکوپاژ صحنه، صدابرداری با کیفیت، بازیگری حرفه ای و بسیاری از چیزهای دیگر، نیازمند صرف زمان و هزینه بسیار زیاد است. گاهی اوقات برای تولید یک اثر حرفه ای رئال هفته ها تا ماهها زمان صرف میشود که این میزان از زمان، قطعا مناسب پروژه های سریع (Agile) این روزها نیست. این روزها اکثر کارفرمایان و شرکت ها نیازمند تولید هستند که با سرعت بسیار زیاد (شاید نهایتا در 10 روز) تولید شده و آماده ورود به دنیای بازاریابی محتوایی (Content marketing) شوند. بنابراین برای چنین پروژه ها و کارفرمایانی قطعا تیزر های تبلیغاتی با هزینه و زمان زیاد کاربردی نیستند.

 

چطور یک موشن گرافیک بسازیم؟

برای این کار کافی است سری به شرکت ساخت موشن گرافیک بزنید. این شرکت ها توانایی این را دارند که تولیدات جذاب را در کوتاه ترین زمان و بدست متخصصان توانمند حوزه گرافیک و انیمیشن تولید نموده و به شما تحویل بدهند. از مهمترین آنها در تهران میتوان استودیو تولید محتوا تیوی میوی را نام برد که با بکارگیری توان گرافیست های هنرمند و بهره گیری از امکانات روز سخت افزاری به ساخت کلیپ میپردازند.

 

لوگو موشن چیست؟

نوعی کلیپ ویدیویی است که صرفا برای تبلیغ یک برند (فقط در لوگو) اجرا میشود. درواقع با ایجاد یک حرکت ساده و کمی تحرک بصری لوگوی شرکت شما را به حرکت درآورده و از آن یک کار  بسازد. این را میتوان در انتهای تمام تصاویر شرکت در شبکه های اجتماعی به کار برد. بکار بردن آن میتواند انتهای تمام آثار تولیدی شرکت را جذابتر کرده و روحی جذاب به آنها بدهد.

 

 

تعرفه ساخت موشن گرافیک

 

هزینه طراحی لوگو موشن و  تعرفه موشن گرافیک چقدر است؟

تعرفه ساخت بستگی بسیار زیادی به نوع اثری که علاقمند هستید برای شما تولید شود دارد. در این باره باید در انواع محتواهای تصویری جستجو کرد. اما به طور معمول کلیپ دوبعدی (فلت) هزینه کمتری نسبت به کلیپ های سه بعدی دارند. علت آن این است که تولید این نوع از محتوا بسیار ساده تر است و زمان و هزینه کمتری برای تولید کنندگان موشن گرافیک دارد. بنابراین برای بدست آوردن هزینه ها کافیست ابتدا مشخص کنید که چه نوعی از این کلیپ برای شما مناسب است.

 

برای این کار چقدر زمان لازم است؟

پاسخ این سوال بستگی مستقیم به نوع محتوا که قرار است ساخته شود دارد. درواقع اگر بخواهیم سبک های مختلف را با دسته بندی بررسی کنیم، قطعا ساخت کار های دوبعدی زمان کمتری نسبت به سه بعدی خواهد برد و به طبع آن، هزینه های این کار نیز بسیار کمتر است.

اما بطور معمول میتوان چیزی حدود 5 تا 10 روز را برای ساخت یک اثر تاثیرگذار و استاندارد در نظر گرفت.

درواقع هرچقدر که جزییات یک پروژه بیشتر باشد و پروژه پیچیدگی های زیادی داشته باشد، مدت زمان ساخت بیشتر و بیشتر خواهد شد.

البته در این میان بسیاری از شرکت ها و استودیو ها وجود دارند که اثری متفاوت و با کیفیت اما با زمان کم ( مثلا در 5 روز ) تولید کرده و در اختیار مخاطبان و مشتریان خود قرار میدهند. این سازمان ها هزینه کمتر و معقول تری برای تولید چنین آثاری دریافت میکنند و عموما تلاش میکنند تا استاندارد های لازم را نیز به دقت رعایت کنند.

 

نکته پایانی :

تبلیغات موثر نیازمند هزینه دقیق و حساب شده است. بسیاری از کمپین های تبلیغاتی بدون در نظر گرفتن هزینه و صرفا با امید به بهتر شدن وضعیت فروش محصولات یا خدمات تدوین میشوند، اما باید در نظر داشت که هرچه حرفه ای تر در این زمینه اقدام کنیم،  نتیجه بدست آمده قطعا موثر تر و بهتر خواهد بود. دیدگاه درست به تبلیغات، دیدگاهی است که هم هزینه و هم نتیجه را در بر داشته باشد و برای هر دوی آنها برنامه ریزی دقیق کند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر خود را در مورد این مطلب بنویسید
نام انتخابی شما:
ایمیل خود را بنویسید:
نظر شما در مورد این مطلب: