میاندوآب قطب تولید نهال در ایران شد

میاندوآب قطب تولید نهال در ایران شد

یکی از هیجان انگیز‌ترین اخبار جدید در حوزه خود‌کفایی تولید و فروش ارقام نهال میوه و همچنین ارقام نهال زینتی در شهر میاندوآب بوده است که توجه بسیاری از باغداران را به خود جلب نموده است. نهالستان میاندوآب از این جهت به یکی از بزرگترین قطب‌های تولید نهال در ایران شده است که بزرگترین و معتبرترین نهالستان‌ها ی تولید نهال را در خود جای داده است، همچنین وجود افراد متخصص و کارشناسان باتجربه در این حیطه نیز در این مهم بی تاثیر نبوده است.

در این مقاله معرفی مختصری در رابطه با پتانسیل‌ها و زیرساخت‌های کشاورزی و باغداری شهر میاندوآب واقع در آذربایجان غربی خواهیم داشت، پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

میاندوآب قطب تولید نهال در ایران شد

میانگین امتیاز 4 / 5. تعداد امتیازها: 2

اولین نفری باشید که به این آهنگ (آلبوم) امتیاز می‌دهید

دانلود با کیفیت عالی (۳۲۰) دانلود با کیفیت خوب (۱۲۸)
توضیحات

موقعیت جغرافیایی میاندوآب

شهرستان میاندوآب یکی از شهرهای مرزی داخلی کشور است که سبب اتصال دو استان آذربایجان غربی و شرقی می‌شود، در واقع جنوب استان آذربایجان غربی را به شمال استان آذربایجان شرقی متصل می‌کند و همانگونه که از نام این شهر پیداست در میان دو رود بزرگ سمینه رود و زرینه رود واقع شده است که به همین سبب یکی از شهرهای پرآب و جلگه‌ای کشور به حساب می‌آید که زمینه خوبی برای کشاورزی و باغداری دارد.

از آن جایی که این شهر در ارتفاع حدود ۱۴۰۰ متری از سطح دریا واقع شده است دارای اقلیم آب و هوایی سردسیری و کوهستانی است که دارای تابستان‌های خنک و زمستان‌های یخبندان با بارش‌های فراوان است و جلگه معروف این شهر نیز در شمار یکی از چهار جلگه‌های بزرگ و پرآب کشور جای گرفته است.

پتانسیل‌های باغداری و کشاورزی در میاندوآب

شناخت و آگاهی کامل ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در شهر میاندوآب باعث شده تا در سال‌های اخیر نهالستان‌های بزرگ و مجهزی در این منطقه تاسیس شوند و به سرعت در کار خود موفق شوند، چرا که آب و هوای معتدل و سردسیری، منابع آبی و خاکی غنی همگی برای توسعه یافتن یک شهر کافی به نظر می‌رسند و شهرستان میاندوآب نیز از این قاعده مستثنی نبوده است.

شناخت پوشش گیاهی منطقه و بافت خاک و حتی میزان ph و شوری خاک نیز از جمله عوامل مهم و کمک کننده‌ای هستند که به باغدار کمک می‌کنند که با خرید ارقام نهال میوه سازگار و کاشت صحیح و اصولی آنها، بازدهی حداکثری را از باغات خود در این منطقه داشته باشند.

اگر به دنبال راه اندازی کسب و کاری پرسود و دائمی در این خطه هستید، توصیه می‌شود که اقدام به احداث باغات سیب و انگور نمایید؛ چرا که با توجه به آب و هوای مناسب و معتدل در این شهر به خوبی می‌توان اقدام‌به تجاری سازی سیب و انگور نمود، هر چند ‌ه اولویت اول باغداران در استان‌های آذربایجان کاشت و پرورش نهال گردو است اما پس از آن سایر ارقام سردرختی در رتبه دوم جای گرفته‌اند.

نهالستان‌های معتبر در میاندوآب

حال که از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های کشاورزی و باغداری فراوان موجود در شهرستان میاندوآب آگاه شدیم بهتر است چندی از نهالستان‌های معتبر و رسمی مجوز داری که در این حیطه در شهرستان میاندوآب فعالیت می‌کنند را نیز بشناسیم تا در صورت نیاز برای خرید نهال در میاندوآب و سایر ارقام نهال تزئینی به آن‌ها مراجعه نماییم.

از جمله نهالستان‌های بزرگ و معتبر در این منطقه می‌توان به نهالستان قدیمی پالیز نهال و نهالستان برتر نهال اشاره کرد که در شمار بزرگ‌ترین و مجهزترین نهالستان‌های شمال غرب کشور جای می‌گیرند. این دو مجموعه خود به صورت مستقیم تولید کننده و عرضه کننده تمامی ارقام نهال میوه اصلاح نژاد شده و سردسیری در بازارهای داخلی و خارجی هستند که با کادر مجرب خود یک مجموعه قوی را تشکیل داده‌اند. ناگفته نماند که پرورش گیاهان دارویی نیز یکی دیگر از سودآورتربن محصولات در شهرستان میاندوآب است.

نهال گردو در میاندوآب

نهال گردو فرنور، نهال گردو چندلر و نهال گردو خوشه‌ای از جمله ارقام نهال مرغوب و سازگاری هستند که تولید، فروش و کاشت آنها در شهرستات میاندوآب بسیار رایج است و با توجه به میزان ارتفاع این شهر از سطح دریا و همچنین بافت و حاصلخیزی خاک، بهترین گزینه برای پرورش و احداث باغ، خرید نهال گردو از نهالستان‌های معتبری همچون پالیز نهال و برتر نهال است.

نظر به کوهستانی بودن شهرستان میاندوآب، شما باغداران عزیز می‌توانید به صورت تضمینی صفر تا صد احداث باغ گردو و سایر ارقام نهال مثمر و غیر مثمر را در این منطقه به کارشناسان ما بسپارید.

کلام آخر

از جمله عوامل مهم و تاثیر گذار در کیفیت و کمیت ارقام نهال میوه، بجث تجربه و تخصص در حیطه تولید آنهاست که با توجه به ظرفیت‌های موجود در شهر میاندوآب و نهالستان‌های بزرگ و معتبری که نام برده شد، می‌توانید با خیالی آسوده به آنها مراجعه نمایید و ضمن دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان آنها، اقدام به خرید نهال میوه با بهترین کیفیت نمایید، ضمن این که گواهی نامه سلامت ارقام نهال موجود نیز به همراه کارت ضمانت در کنار ارقام نهاا به مشتری ارائه خواهد شد و تضمین قیمت نهال میوه و پشتیبانی رایگان احداث باغ یکی دیگر از قابلیت‌های این دو نهالستان بزرگ خواهد بود.

تماس با پالیز نهال: 09144501003

تماس با برتر نهال: 09141832393

نظر خود را در مورد این مطلب بنویسید
نام انتخابی شما:
ایمیل خود را بنویسید:
نظر شما در مورد این مطلب: