چند نکته در مورد انتخاب بهترین خمیر دندان

چند نکته در مورد انتخاب بهترین خمیر دندان

بیشتر ما هر خمیر دندانی که داروخانه داشته باشد انتخاب کرده و از همان نوع ماه‌ها استفاده می‌کنیم. در واقع آنقدری که روی انتخاب مسواک مناسب حساسیت به خرج می‌دهیم، در مورد نوع خمیر دندان وسواس نبوده و هر مارکی که دم دستمان باشد را استفاده می‌کنیم. البته امیدواریم شما جز آن دسته از افرادی باشید که وقتی در فروشگاه با خمیر دندان‌های برندهای مختلف روبرو می‌شوند، خود را به چالش کشیده و به دنبال تفاوت‌ خمیر دندان‌های مختلف و یافتن نوع مناسب برای دندان‌های خود هستند. زیرا ما اینجا هستیم تا به سوالات معمول شما پاسخ داده و شما را در یافتن خمیر دندان مناسب دندان‌هایتان یاری نماییم.

چند نکته در مورد انتخاب بهترین خمیر دندان

میانگین امتیاز 4 / 5. تعداد امتیازها: 453

اولین نفری باشید که به این آهنگ (آلبوم) امتیاز می‌دهید

دانلود با کیفیت عالی (۳۲۰) دانلود با کیفیت خوب (۱۲۸)
توضیحات

بیشتر ما هر خمیر دندانی که داروخانه داشته باشد انتخاب کرده و از همان نوع ماه‌ها استفاده می‌کنیم. در واقع آنقدری که روی انتخاب مسواک مناسب حساسیت به خرج می‌دهیم، در مورد نوع خمیر دندان وسواس نبوده و هر مارکی که دم دستمان باشد را استفاده می‌کنیم. البته امیدواریم شما جز آن دسته از افرادی باشید که وقتی در فروشگاه با خمیر دندان‌های برندهای مختلف روبرو می‌شوند، خود را به چالش کشیده و به دنبال تفاوت‌ خمیر دندان‌های مختلف و یافتن نوع مناسب برای دندان‌های خود هستند. زیرا ما اینجا هستیم تا به سوالات معمول شما پاسخ داده و شما را در یافتن خمیر دندان مناسب دندان‌هایتان یاری نماییم.

مهمترین سوالات جهت خرید خمیر دندان مناسب

هنگامیکه به دنبال خمیر دندان مناسب هستید، متوجه خواهید شد که تولیدکنندگان ادعاهای مختلفی در مورد محافظت‌های ویژه خمیر دندان‌هایشان از دندان‌های شما می‌کنند. برای مثال ادعا می‌کنند خمیر دندان‌هایشان موجب رفع التهاب لثه و پلاک شده، ضدحساسیت، جرم‌گیر، سفیدکننده و خوشبوکننده دهان نیز هستند. این موضوع احتمالا فکر شما را مغشوش کرده و در انتخاب بهترین خمیر دندان سردرگم شده‌اید. نگران نباشید ما اینجا هستیم تا با توجه به سوالاتتان، برنامه‌ای روشن برای انتخاب بهترین خمیر دندان ارائه دهیم.

آیا لازم است خمیر دندان سفیدکننده استفاده کنیم؟

علی‌رغم ادعاهای بسیار، اکثر خمیر دندان‌های معمولی دندان‌های شما را سفید نکرده و تعداد معدودی از عهده این کار بر می‌آیند. بنابراین هنگام خرید خمیر دندان روی برچسب آنها به دنبال پراکسید‌کلسیم و پراکسید‌کاربامید باشید. این ترکیبات شیمیایی ساینده در حین مسواک زدن به لکه‌های روی دندان‌های شما چسبیده و به از بین بردن آن‌ها کمک می‌نمایند. برای این مورد، خرید خمیر دندان سیگنال را پیشنهاد می‌کنیم.

چرا خمیر دندان حاوی فلوراید بخریم؟

یکی از مهم‌ترین موادی که برای حفظ سلامتی دندان‌ها همه به آن نیاز دارند فلوراید است. این ماده معدنی و طبیعی موجود در زمین با پلاک‌ها مبارزه کرده و از لایه بیرونی دندان یعنی مینای دندان محافظت به عمل می‌آورد. به عبارتی، فلوراید برای کمک به جلوگیری از پوسیدگی دندان ضروری بوده و با تقویت دندان‌ها، مینای دندان را در مراحل اولیه پوسیدگی دندان بازسازی می‌نماید. برای نمونه شما می‌توانید از خمیر دندان سنسوداین که حاوی فلوراید است بهره ببرید.

لازم به ذکر است که با افزایش سن، شما می‌بایست برای تقویت دندان‌های ضعیف خود و جلوگیری از مشکلات ناخواسته بعدی، با خمیر دندان‌های حاوی فلوراید مسواک بزنید. هر چند برخی از خمیردندان‌های ارگانیک و کاملا طبیعی از فلوراید اجتناب کرده و ادعا می‌کنند که فلوراید بیش از حد می‌تواند برای بدن مضر باشد، اما مطالعات متعدد نشان دادند که فلوراید برای سلامت مطلوب دندان‌ها ضروری است.

هنگام خرید خمیر دندان چه چیزهایی را باید بررسی کنیم؟

از آنجایی که انتخاب خمیر دندان مناسب، به نیازهای فردی هر شخص بستگی دارد، ضروری است قبل از بررسی موارد زیر با دندانپزشک برای شناسایی نوع دندان‌ها و نیازهای شخصی خود مشورت کرده، سپس هنگام خرید خمیر دندان مورد نظر، موارد زیر را بررسی نمایید:

  • برندی را انتخاب کنید که قابل اعتماد باشد
  • نشان سیب سلامت، علامت استاندارد و نشان fdi آن را بررسی کنید
  • اطمینان حاصل کنید که خمیر دندان حاوی فلوراید باشد
  • از صحت مارک برند موردنظر مطمئن شوید
  • از مواد و ترکیبات ناخواسته مانند تریکلوزان اجتناب کنید

ویژگی خمیر دندان‌های مناسب دندان‌ یا لثه حساس چیست؟

هنگام جستجوی خمیر دندان مناسب دندان‌های حساس مانند خمیر دندان کلگیت، باید به دنبال مواد تشکیل‌دهنده نیترات‌پتاسیم یا کلرید‌استرانسیم در آنها باشید. دوز پنج درصدی این مواد در خمیردندان‌ها به مسدود کردن مسیرهای عصبی بین‌دندانی کمک می‌کند. این مسیرهای عصبی در داخل دندان‌ها باعث ایجاد حس درد آزاردهنده‌ هنگام خوردن آب سرد یا داغ می‌شوند. بنابراین پیدا کردن خمیر دندانی که فرآیند مسواک کردن دندان‌های حساس را لذت‌بخش‌تر ‌کند واقعا راه‌گشاست.

از طرفی، لثه‌های حساس می‌توانند شما را به گریه بیاندازند! در این مورد نیز توصیه می‌کنیم از خمیر دندان حاوی جوش شیرین استفاده کنید. جوش شیرین برای کاهش تجمع پلاک‌ها و کمک به پیشگیری از بیماری‌های لثه استفاده می‌شود. بنابراین به دنبال برچسب نیترات‌پتاسیم، کلرید‌استرانسیوم و یا جوش شیرین در خمیر دندانی که انتخاب می‌کنید باشید.

هنگام خرید خمیر دندان از چه مواردی اجتناب کنیم؟

با اینکه نشان سیب سلامت و علامت fdi و استاندارد، کیفیت خمیر دندان شما را تضمین می‌کند، اما با این حال، مراقب تریکلوزان باشید. این ماده آنتی‌بیوتیکی است که باکتری‌های مفید دهان را که برای شروع فرآیند تجزیه غذا لازم هستند می‌‌کشد. بنابراین اثر خوبی در دهان باقی نخواهد گذاشت.

آیا خمیر دندانی وجود دارد که بوی بد دهان را از بین ببرد؟

خجالت نکشید اگر بوی بد دهان شما به دلیل عدم رعایت بهداشت دهان و دندان است، زیرا می‌توانید مشکل خود را به راحتی با استفاده از برخی از خمیردندان‌های ویژه رفع نمایید. در واقع تجمع پلاک‌ها روی دندان‌ها یا باکتری‌ها روی زبان، منجر به ایجاد بوی ناخوشانید دهان می‌شود. در نتیجه، پیدا کردن خمیر دندانی که به این تجمع پلاک‌ها حمله کرده و آنها را نابود کند، برای حفظ سلامت دهان و دندان ضروری است. البته یادتان باشد که مسواک زدن پشت زبان نیز به حذف باکتری‌هایی که می‌توانند باعث بوی بد دهان شوند کمک می‌نماید.

آیا بعد از مسواک زدن نباید خمیر دندان را آب کشید؟

برای هر خمیر دندانی، از جمله خمیر دندان‌های فرموله‌شده برای دندان‌های حساس، شستشو نکردن دهان پس از مسواک زدن باعث می‌شود از مزایای آنها بیشتر بهره‌مند شوید. زیرا این کار سبب می‌شود مواد مفید بطور کامل جذب دندان‌ها و لثه‌ها شوند. بنابراین هر خمیر دندانی بعد از شستشو فوایدش به حداقل می‌رسد، زیرا فلوراید که به معدنی شدن مجدد دندان‌ها و کاهش حساسیت آنها کمک می‌کند شسته می‌شود.

آیا خمیر دندانی وجود دارد که مینای دندان را ترمیم ‌کند؟

بسیاری از برندهای موجود ادعا می‌کنند که خمیر دندان آنها می‌تواند مینای دندان را ترمیم کند. البته این موضوع بیشتر به وضعیت دندان‌های شما بستگی دارد. در هر صورت، تا زمانی که خمیر دندان شما حاوی فلوراید باشد، به ترمیم مینای دندان‌هایی که هنوز پوسیده نشده‌اند می‌توان امیدوار بود.

زیبایی دندان‌هایتان را از مو تن رو بخواهید

زیبایی دندان‌هایتان را از مو تن رو بخواهید

در کنار نخ دندان کشیدن، استفاده از خمیر دندان مرغوب و باکیفیت، بخشی ضروری از مراقبت روزانه دندان‌ها است. یک خمیر دندان خوب، قدرت مسواک زدن و خاصیت تمیز کنندگی آن را افزایش می‌دهد. بنابراین مطمئن شوید که خمیر دندان مورد استفاده شما حاوی فلوراید بوده تا بتواند بطور موثر پلاک‌ها و لایه باکتریایی که پس از غذا خوردن روی لثه‌ها و دندان‌ها تشکیل می‌شود را از بین ببرد.

همچنین خمیر دندان باید دارای نشان سیب سلامت، علامت fdi و استاندارد باشد. به همین سادگی با انجام اقدامات صحیح برای یافتن خمیردندان مناسب، می‌توانید سلامت دهان و دندان خود را بهبود بخشیده، بیشتر لبخند بزنید و در نهایت، احساس بهتری نسبت به خودتان داشته باشید.

نظر خود را در مورد این مطلب بنویسید
نام انتخابی شما:
ایمیل خود را بنویسید:
نظر شما در مورد این مطلب: