کمترین کارمزد مربوط به کدام ارز دیجیتال است؟

کمترین کارمزد مربوط به کدام ارز دیجیتال است؟

یکی از نکاتی که هنگام خرید ارز دیجیتال باید به آن توجه کنید، کارمزد انتقال آن ارز‌ دیجیتال است. این کارمزد که به انجام تراکنش‌های کوین یا توکن مورد نظر در شبکه تعلق می‌گیرد برای هر رمز ارز متفاوت است.

کمترین کارمزد مربوط به کدام ارز دیجیتال است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیازها: 0

اولین نفری باشید که به این آهنگ (آلبوم) امتیاز می‌دهید

دانلود با کیفیت عالی (۳۲۰) دانلود با کیفیت خوب (۱۲۸)
توضیحات

یکی از نکاتی که هنگام خرید ارز دیجیتال باید به آن توجه کنید، کارمزد انتقال آن ارز‌ دیجیتال است. این کارمزد که به انجام تراکنش‌های کوین یا توکن مورد نظر در شبکه تعلق می‌گیرد برای هر رمز ارز متفاوت است. هر چه حجم معاملات شما بیشتر شود، هزینه کارمزد مهم‌تر می‌شود. بنابراین یکی از راه‌های کاهش این هزینه، شناخت ارز‌های دیجیتال با کمترین میزان کارمزد است. به همین جهت در این مقاله قصد داریم 10 رمز ارز با کارمزد کم را به شما معرفی ‌کنیم.

لایت کوین (LTC)

لایت کوین یکی از اولین آلت کوین‌ها و از رمزارز‌های مورد پذیرش سرمایه‌گذاران است. مدت زمانی که طول می‌کشد یک بلاک در شبکه لایت کوین ایجاد شود، 150 ثانیه است. با ایجاد این بلاک‌ها، تراکنش‌های شبکه تأیید می‌شود و هزینه‌ای به آن تعلق می‌گیرد. برای تأیید تراکنش‌های این شبکه در 30 دقیقه، هزینه کارمزد برابر با 0.0005 دلار است.

بیت کوین کش (BCH)

بیت کوین کش جزو هاردفورک‌های بیت کوین است. در یک بلاک از شبکه این رمز ارز، تراکنش‌های بیشتری نسبت به یک بلاک از بیت کوین صورت می‌گیرد؛ چرا که برای شبکه بیت کوین کش از بلاک‌های بزرگتری استفاده می‌شود. برای همین کارمزد آن نسبت به بیت کوین کمتر است. به طوری که برای تأیید تراکنش‌ها در این شبکه طی مدت زمان 2.5 ساعت، کارمزدی برابر با 0.0024 دلار در نظر گرفته می‌شود.

ترون (TRON)

ترون یک ارز دیجیتال شناخته شده است که کمترین کارمزد را در بین ارز‌های دیجیتال دارد. به طوری که اگر ترون را در کیف پول خود ذخیره کنید هیچ کارمزدی به آن تعلق نمی‌گیرد و این تراکنش کاملا رایگان انجام می‌شود. تراکنش‌های دیگر از جمله انتقال رمز ارز‌ها روی این شبکه، با کارمزد کمتری نسبت به شبکه‌های دیگر صورت می‌گیرد.

ریپل (XRP)

ریپل یکی دیگر از ارز‌های دیجیتال موجود در بازار است که کارمزد بسیار کمی دارد. این رمز ارز برخلاف سایر ارز‌های دیجیتال که نسبت به سال گذشته رشد خوبی داشته‌اند، در حاشیه مانده است. از نظر بسیاری از تحلیل گران بازار، ریپل یک ارز متمرکز است. ارز‌های XRP به مرور عرضه می‌شود و نیمی از آن در اختیار یک شرکت انتفاعی است. برای همین، ریپل محبوبیت چندانی ندارد. برای تأیید تراکنش‌های شبکه این رمز ارز تنها 4 ثانیه زمان لازم است و انجام آن 0.0005 دلار هزینه دارد.

مونرو (Monero)

مونرو اگرچه کارمزد بسیار کمی دارد اما انجام تراکنش‌ها در این شبکه زمان می‌برد؛ کارمزد این ارز دیجیتال برای تأیید تراکنش در زمان 30 دقیقه برابر با 0.0696 است. به دلیل طولانی بودن این زمان، مونرو از محبوبیت بالایی برخوردار نیست.

از آنجایی که برخی ارز‌های دیجیتال با کارمزد کم، برای سرمایه‌گذاری مناسب نیستند، انتخاب صرافی با هزینه کارمزد کم نیز می‌تواند به کاهش هزینه‌های شما کمک کند. هنگام خرید ارز دیجیتال در صرافی‌های آنلاین می‌توانید میزان کارمزد آن‌ها را مشاهده کنید. (tabdeal.org/buy-cryptocurrency)

دوج کوین (Doge)

دوج کوین ارز دیجیتالی است که علاوه بر داشتن کارمزد کمتر از 1 دلار، تأیید تراکنش آن زمان زیادی صرف می‌کند. این ارز دیجیتال در واقع یک میم کوین است و سرمایه‌گذاران از آن به عنوان یک ارز دیجیتال واقعی استفاده نمی‌کنند. با این حال افرادی چون ایلان ماسک از آن حمایت کرده است. کارمزد در نظر گرفته شده برای تأیید تراکنش‌های شبکه دوج کوین در زمان 20 دقیقه 0.5 دلار است.

 

استلار (XLM)

استلار با نماد XLM یک ارز دیجیتال است که ماهیتی شبیه به ریپل راه‌اندازی شد. به طوری که آن را هارد فورک ریپل می‌دانند. این ارز دیجیتال هم اکنون کارمزد ناچیزی دارد و تراکنش‌ها در شبکه آن با سرعت بالا انجام می‌شود. تأیید هر تراکنش در شبکه استلار، 3 تا 5 ثانیه طول می‌کشد و با کارمزد حدود 0.0001 دلار انجام می‌شود.

آیوتا (IOTA)

آیوتا یک ارز دیجیتال نسل سومی با نماد MIOTA است که بلاک چین ندارد. در این شبکه تراکنش‌ها با سرعت بسیار بالا و بدون هیچ کارمزدی انجام می‌شود. تراکنش‌های این ارز دیجیتال بر خلاف سایر رمز ارز‌ها، روی بستر تنگل (Tangle) صورت می‌گیرد. این پروژه، قابلیت‌های جدیدی برای کاربران فراهم می‌کند و برای پرداخت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

اتریوم کلاسیک (ETC)

اتریوم کلاسیک از هاردفورک‌های اتریوم است که در سال 2016 راه‌اندازی شد. از زمانی که شبکه اتریوم هک شد و برای 3.6 میلیون اتریوم به سرقت رفت، تلاش‌هایی صورت گرفت که یکپارچگی شبکه حفظ شود. اتریوم کلاسیک به عنوان شاخه‌ای از این شبکه راه‌اندازی شد و با گذشت زمان، از اتریوم به لحاظ فنی فاصله گرفت. این ارز دیجیتال نیز جزو رمز ارز‌هایی با کمترین میزان کارمزد است.

دش (Dash)

دش کوین در گذشته تحت عنوان دارک کوین یا ایکس کوین شناخته می‌شد. این پروژه برای حفاظت از حریم خصوصی کاربران راه‌اندازی شد. پس از اینکه تبدیل به روشی برای پرداخت آسان شد به ارز دیجیتال دش تغییر نام داد. از ویژگی‌های این دارایی دیجیتال، کارمزد پایین آن است؛ کاربران برای انجام تراکنش‌ها به طور میانگین کمتر از یک پنی پرداخت می‌کنند.

بیشترین هزینه کارمزد مربوط به کدام شبکه است؟

بسیاری از کوین‌هایی که در بازار وجود دارند، دارای شبکه بلاکچین اختصاصی خود هستند. برخی از این شبکه‌ها برای انجام تراکنش‌های خود و توکن‌هایی که روی بلاکچین آن‌ها فعالیت می‌کند، بستری امن ایجاد می‌کنند. اگر برای شما سؤال است که تفاوت کوین و توکن در بازار ارز دیجیتال چیست؟ در پاسخ به این پرسش می‌گوییم که توکن‌ها شبکه مخصوص به خود را ندارند و روی شبکه‌های دیگر مانند BTCBTC ، ERC20، BEP2، BEP20 ، TRC20 فعالیت می‌کنند.

در حال حاضر بیشترین هزینه کارمزد شبکه (gas) مربوط به 20ERC  است که به بلاکچین اتریوم تعلق دارد. بنابراین کوین اتریوم و دیگر توکن‌هایی که در بستر اتریوم تراکنش انجام می‌دهند دارای کارمزد بالایی هستند.

چگونه معاملات خود را با کمترین میزان کارمزد پرداخت کنیم؟

هزینه کارمزد نه تنها به تأیید تراکنش‌ها در شبکه و انتقال ارز به کیف پول تعلق می‌گیرد بلکه صرافی‌ها نیز مقداری کارمزد دریافت می‌کنند. این میزان در هر صرافی متفاوت بوده و برای هر ارز دیجیتال با توجه به ارزش آن فرق دارد.

صرف نظر از اینکه کدام صرافی‌ها کارمزد کمتری برای انجام معاملات دارند، انتخاب شبکه انتقال ارز دیجیتال نیز اهمیت دارد؛ برای مثال اگر تتر را روی شبکه اتریوم منتقل کنید باید هزینه بیشتری بپردازید. انجام این تراکنش روی شبکه ترون (TRC20) کارمزد کمتری دارد.

 

سخن پایانی

ارز‌های دیجیتال با اهدافی مانند ایجاد برنامه‌های غیرمتمرکز، پشتیبانی از قرارداد‌های هوشمند، روش پرداخت روی بستر امن وغیره ایجاد شده‌اند. هر کدام از این رمز ارز‌ها روی شبکه‌ای معین فعالیت می‌کنند و تراکنش‌های خود را انجام می‌دهند. انجام و تأیید این تراکنش‌ها زمان می‌برد و به آن کارمزدی تعلق می‌گیرد. هزینه این کارمزد برای ارز‌های دیجیتال مختلف متفاوت است. برای مثال، ثبت تراکنش‌های ترون تقریبا بدون کارمزد است و تراکنش‌هایی که روی شبکه اتریوم انجام می‌شوند بیشترین هزینه را دارند.

نظر خود را در مورد این مطلب بنویسید
نام انتخابی شما:
ایمیل خود را بنویسید:
نظر شما در مورد این مطلب: